tirsdag den 15. april 2008

Emma Gad

Tænk over dette næste gang du benytter det tyraniske men uundværlige hjælpemiddel, telefonen:
  • Lad dig ikke beherske af deres telefon
  • Har du gæster, så undskyld hvis telefonen ringer, og gør samtalen kort
  • Vær høflig overfor den person du taler med
  • Husk at sige farvel, mojn, hej eller andet, når smatalen afsluttes
  • Snak ikke for lang tid, der er msåke mogen der vil snakke med dig(den er vist specielt til de damer)
  • Kom ikke for sent i teatret

Det er de vigtigste argumenter i Emma Gads "Takt og Tone", og hvis vi alle følger disse retningslinjer, bliver det meget nemmere at leve med dette tyraniske hjælpemiddel....

15 kommentarer:

Claus Fuchs's blog sagde ...

Hej Michael
Du er dog en klog mand.... Jeg er helt enig i at det er damerne der taler for længe i telefon. Jeg kunne nævne mindst 2 eksembler fra min studie gruppe - hvilket jeg naturligvis ikke vil gøre. Man har vel pli....

Anke sagde ...

Hallooo,
er det ikke en mandlig person, der næsten stå med handy i hver pause???
Så ikke altid kvinder!

Michael sagde ...

Hej Claus

Tak for de pæne ord. Og til dig Anke; Jeg ved ikke hvilken mandlig person det er du omtaler. Jeg vil stadig mene at det er et kvindefænomen...

Claus Fuchs's blog sagde ...

Jeg føler mig hellere ikke truffet... Det må være en anden...

Dorte Petersen sagde ...

Halløja
Selvfølgelig bruger vi kvinder da mobilen en del, men kunne man ikke undersøge hvem der evt. køber mobilen til kvinden, og hvem er det hun snakker med....tja...jeg taler ofte med det andet køn, så der må da være nogle mænd der hænger på i den anden ende ;)..
Min oplevelse er, hvis jeg går forbi (bemærk ...jeg går forbi) en mobil-butik, så ser jeg klart at han-kønnet er i overtal...men ved selvfølgelig ikke om de er inde for at shoppe til kæresten...

Michael sagde ...

Ja ja Dorthe.

Det er da helt sikkert for at købe til kæresten/konen/elskerinden eller andet. Man kan jo ikke blive ved med at købe sko og tasker.
Du siger at du ofte taler med det andet køn. Er det så primært dig der ringer op??? Tror jeg nok det er, og så bliver man jo nødt til at tage telefonen, for ellers skal man stå til regnskab for, hvorfor man ikke har taget telefone, når man kommer hjem :)

Dorte Petersen sagde ...

Ja..jeg må simpelthen grine højt nu..*GHOL* *FNASAG*..."det tror jeg nok det er", hvad er det for en kommentar !!. Hvorfor tror du det ??. Hvis modtageren ikke tager mobilen, må jeg jo gå ud fra der er vigtigere ting at beskæftige sig med...mobil og tillid hænger det ik sammen...

Michael sagde ...

Hehe. Så pas på du ikke slår dig ;).
Mobil og tillid hænger da unægteligt sammen, men drejede det sig ikke om, hvem der talte mest i telefon??
Fandt et interesant link som jeg synes du skulle læse. Det er specielt starten og slutningen der er vigtig. Det er den uskindbarlige sandhed *lol*.
http://flix.dk/modules.php?name=News&file=print&sid=2595

Dorte Petersen sagde ...

okay...udemærket link´, og vil godt gi forfatteren ret i at Q og M bruger mobiltelefonen til forskellige formål, og til forskellige typer af samtale. Det fik mig til at tænke på, om årsagen til, at mænd snakker privat, hygge og socialsnak når de er sammen i stedet for på mobilen , er, at det er svært at sparke bildæk sammen på mobilen ??

Tina Gøtke sagde ...

ok...ingen andre tør - det var dig, Claus der stod med handy'en fremme (HANDY???? *GG* dét er nok det mest totalt kiksede ord, der længe er opfundet altså) og hvem sms'ede du med måske - Alex!!! som vist så det vides også er af racen handyr :o)

Kender altså også fyre, der kan snakke meget i tlf - og de lidt tøsede af dem endnu mere endda :-)

Hvem sender flest latterlige jokes på mobilen om dagen?

Tillid og mobil hænger sammen skriver du Michael - er det ikke bare generel respekt, tænker jeg

Anke sagde ...

Ja tak Tina!!! :-) Det var da Alex der stod og brugte en del pauser med mobilen i hånden. Vigtige informationer eller bare social samvær???
Nu tænker jeg ikke på Alex,:-)) men er det ikke også helt cool og stå med en mobil i hånden???

Tina Gøtke sagde ...

Ku' sgu godt finde på noget andet jeg hellere ville ha' i hånden ;o))*LOL*

Michael sagde ...

En grydeske???

Tina Gøtke sagde ...

Eller noget ja *G*G
Tænker noget andet mht dét, du skriver med om det ikke også er cool at stå med en mobil i hånden, Anke - for min søn og hans kammersjukker - og de er kun 11 år... - er der ihvert fald en del status forbundet med det - eller rettere en del status i at vise sin mobil frem - hvilket mærke, hvad den kan etc etc - dét, der umiddelbart gi'r mest status er "at være den, der lige har fået ny mobil" og helst én af dem, man kan forbinde med reklamerne fra fjernsynet - hold op, der kan udvikle sig en trummerum her i huset, når de stimler sammen for at "måle" deres mobiler - det er næsten som i en fodboldkamp, hvor man hidser hinanden op på en eller anden måde....
Noget andet, der slår mig tilsvarende mht. ungerne er ALT dét, de ved om mobiler, teknikken bag, funktionerne etc etc - og så hurtigt de fanger pointerne i det

Anke sagde ...

Hej,
ja det har helt sikkert med status at gøre, hvem vil ikke stå på hitlisten nr. 1!?!? Og forresten jeg var den menig, at ordet ´´HANDY´´ var et globalt ord. Men nu har jeg lært det, det er engelsk og betyder: fingernem, behændig, bekvæm, falder godt i hånden. Det er kun Tyskerne der bruger ordet!
Hilsen Anke